Onboarding, offboarding i… BHP jako benefit?
Polecam „Raport: Jak pozyskać i utrzymać kompetentnych pracowników w polskich firmach B2B” opracowany przez IRSM pod przewodnictwem Szymon Negacz i Marcin Grela. To zbiór eksperckiej wiedzy, który przyda się w działaniach w każdej firmie.
Kilka danych, które szczególnie zwróciły moją uwagę 👇
🔹 Feedback przy offboardingu: pracownicy oczekują poprawy procesów (25%), HR potwierdza (29%).
🔹 Powody odejścia: aż 21% pracowników wskazuje na „problemy ze stylem zarządzania”, a HR zwraca na to uwagę tylko w 10%.
🔹 Bezpieczeństwo i BHP: 44% pracowników i 48% HR wskazuje, że to kluczowy element funkcjonowania firmy.
🔹 Onboarding: szkolenie BHP i zapoznanie z procedurami uznaje za ważne aż 52% pracowników (HR podobnie).
🔹 Warunki pracy: to powód odejścia dla 22% pracowników.
✅ To pokazuje, że wśród pracowników jest duży potencjał i oczekiwania w obszarze bezpieczeństwa.
✅ HR, zarządy i właściciele firm powinni kłaść większy nacisk na świadomość BHP wśród kadry kierowniczej.
✅ Postrzeganie bezpieczeństwa jako realnej wartości, a nie tylko obowiązku, może zmniejszyć odpływ pracowników i budować zaufanie do firm.
Raport daje informację, że warto inwestować w poprawę warunków pracy. Da to możliwość utrzymania co najmniej 22% pracowników. Jest o co grać. Bo mądre wdrażanie BHP pozwala na stabilny rozwój.
Warto traktować BHP jak benefit 💡
👉 o czym pisałem w artykule: Benefity pracownicze vs. Benefity BHP
👉 oraz w poście: Czy benefity BHP są obowiązkowe?